Mirosław Uziembło

prawnik - Menedżer

Prezes Fundacji Pomocy Twoja Latarnia, absolwent wydziału Prawa i Administracji UMK w Toruniu oraz Wydziału Finansów i Rachunkowości WSB w Toruniu. Od 2018 roku aplikant radcowski przy OIRP w Toruniu.
[Więcej >>>]

Opóźniony lot

Bez względu na to czy podróżujesz samolotem tylko raz w roku w okresie wakacyjnym czy też stale poruszasz się tym środkiem transportu, opóźnienie Twojego lotu może mocno pokrzyżować Ci plany. Podobnie będzie w przypadku, gdy przewoźnik sprzeda za dużo biletów i odmówi Ci wejścia na pokład.

Zapewnienie napojów czy noclegu to jednak nie wszystko. Jeżeli Twój lot opóźnił się o ponad 3 godziny (tj. do miejsca docelowego przybyłeś z takim opóźnieniem), to masz prawo do ryczałtowego odszkodowania.

Wysokość odszkodowania jest zależna od odległości, jaką miał przelecieć samolot:

  • przy lotach do 1.500 km – 250 euro (np. Londyn, Sztokholm)
  • przy lotach od 1.500 km do 3.500 km – 400 euro (np. Grecja, Ibiza, Kreta)
  • przy lotach powyżej 3.500 km – 600 euro

Oczywiście od powyższego są również wyjątki. Jeżeli przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie – odszkodowanie nie będzie się należało. Może tak być w przypadku np. złych warunków meteorologicznych, zagrożenia bezpieczeństwa czy konfliktu zbrojnego.

Takim wyjątkiem nie jest z pewnością podstawienie zbyt małego samolotu, overbooking czy awaria jednego z samolotów z floty przewoźnika.

Jeżeli zdarzyło Ci się, że Twój samolot opóźnił się o ponad 3 godziny albo nie zostałeś wpuszczony na pokład i nie masz pewności co w tej sytuacji zrobić – chętnie pomożemy i ocenimy Twoją sytuację prawną oraz możliwość uzyskania odszkodowania. Skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy.

    Wysyłając do mnie wiadomość przekazujesz mi swoje dane osobowe – imię i nazwisko oraz swój adres e-mail. Podanie tych danych jest dobrowolne, ale bez ich przekazania nie będziemy mogli odpowiedzieć na Twoją wiadomość.

    Administratorem Twoich danych osobowych stanie się Doradca Prawny Mirosław Uziembło. Twoje dane osobowe będą przeze mnie przetwarzane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość. Szanuję Twoją prywatność – Twoje dane nie będą przekazywane do innych podmiotów, za wyjątkiem podmiotu obsługującego niniejszy formularz oraz moją pocztę e-mail. Nie będę ich przechowywać dłużej niż przez 1 miesiąc – po tym okresie zostaną usunięte.

    W każdym czasie możesz się również zwrócić do mnie z żądaniem sprostowania, usunięcia swoich danych, sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia do innego podmiotu lub ograniczenia ich przetwarzania – wystarczy, że napiszesz wiadomość na adres: prawnikdlakonsumenta@gmail.com Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b rozporządzenia ogólnego o przetwarzaniu danych osobowych (RODO). Jeżeli według Ciebie Twoje dane są przetwarzane nieprawidłowo, masz prawo złożenia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.