Mirosław Uziembło

prawnik - Menedżer

Prezes Fundacji Pomocy Twoja Latarnia, absolwent wydziału Prawa i Administracji UMK w Toruniu oraz Wydziału Finansów i Rachunkowości WSB w Toruniu. Od 2018 roku aplikant radcowski przy OIRP w Toruniu.
[Więcej >>>]

Bon lub voucher zamiast odszkodowania za opóźniony lot

Mirosław Uziembło03 sierpnia 2018Komentarze (0)

Stało się. Twój lot się opóźnił o ponad 3 godziny, które – wbrew swojej woli – musiałeś spędzić na lotnisku. W związku z opóźnieniem spóźniłeś się również na swój transport z lotniska do domu. Jesteś bardzo niezadowolony i chcesz rekompensaty, zarówno za stracony czas, jak i za stracone środki.

Wzywasz więc swojego przewoźnika lotniczego do zapłaty odszkodowania za opóźniony lot. W końcu zgodnie z rozporządzeniem ustanawiającym wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów odszkodowanie Ci się należy. Dobrze wiesz też, że po 30 dniach ciszy nie omieszkasz złożyć skargi do Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Przewoźnik jednak odpisuje Ci w terminie. Przeprasza za wszelkie niedogodności związane z opóźnionym lotem oraz dziękuje za Twoją cierpliwość i wyrozumiałość. Po rozpatrzeniu Twojej reklamacji podjął decyzję o przyznaniu Ci bonu turystycznego o wartości nawet przekraczającej wysokość należnego odszkodowania. Wystarczy, że podpiszesz załączony wzór oświadczenia i gotowe.

Super, przynajmniej poczuwają się do odpowiedzialności. Ale zaraz. Przecież Ty nie chcesz żadnych bonów. Chcesz dostać odszkodowanie. Czy musisz przyjąć zaproponowany voucher?

Oczywiście, że nie musisz. Skoro chcesz dostać odszkodowanie w formie pieniężnej, to możesz się tego domagać.

Zgodnie z art. 7 ust. 3 ww. rozporządzenia odszkodowanie może być wypłacone w bonach podróżnych lub w formie innych usług wyłącznie za pisemną zgodą pasażera.

Jeżeli więc odmówisz przyjęcia bonu, to przewoźnik powinien wypłacić Ci pieniężne odszkodowanie. Jeśli potrzebujesz pomocy w sprawie odszkodowania za opóźniony lot zajrzyj tutaj:

Opóźniony lot

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Publikując komentarz przekazujesz mi swoje dane osobowe, w tym imię i nazwisko, pseudonim, numer IP, swój adres e-mail i ewentualnie adres strony internetowej. Podanie tych danych jest dobrowolne, ale bez ich przekazania nie będę mógł odpowiedzieć na Twój komentarz. Widoczny na stronie będzie wyłącznie podpis, data opublikowania komentarza oraz ewentualnie adres podanej przez Ciebie witryny internetowej.

Administratorem Twoich danych osobowych stanie się Doradca Prawny Mirosław Uziembło. Twoje dane osobowe będą przeze mnie przetwarzane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość. Szanuję Twoją prywatność – Twoje dane nie będą przekazywane do innych podmiotów, za wyjątkiem podmiotu obsługującego niniejszy formularz oraz moją pocztę e-mail. Nie będę ich przechowywać dłużej niż przez 1 miesiąc – po tym okresie zostaną usunięte.

W każdym czasie możesz się również zwrócić do mnie z żądaniem sprostowania, usunięcia swoich danych, sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia do innego podmiotu lub ograniczenia ich przetwarzania – wystarczy, że napiszesz wiadomość na adres: prawnikdlakonsumenta@gmail.com Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b rozporządzenia ogólnego o przetwarzaniu danych osobowych (RODO). Jeżeli według Ciebie Twoje dane są przetwarzane nieprawidłowo, masz prawo złożenia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

Poprzedni wpis:

Następny wpis: